Att åtgärda!

I denna diskussionstråd dokumenterar jag sådant som behöver åtgärdas, samt tar gärna emot förslag från er andra när ni upplever att något inte fungera som sig bör här på webbplatsen. I detta första inlägg lägger jag in behövliga åtgärder i form av en punktlista, samt stryker över dem allteftersom de har åtgärdats. I kommentarer kan jag sedan göra förtydliganden för vissa om punkterna, om så behövs, och ni som vill får föstås jättegärna komma med frågor och synpunkter!

För åtgärd

Följande punkter behöver åtgärdas:

1. BB-kod fungerar inte vid inlägg, i stället visas källkoden för t.ex. smilies. (Åtgärd pågår.)
    Har sannolikt med de olika textfiltren att göra, då det lätt blir konflikter mellan texteditorn och dessa filter. Hur som helst har jag nu stängt av möjligheten att lägga in s.k. Bulletin Board-kod och se, då ser det ut att funka som sig bör :-) . Smilisarna läggs då inte in med sådan kod utan med vanlig HTML-kod. Och ändå ser video-filtret ut att funka, trots att den funktionen använder BB-kod. Ja, det vill säga -- det funkar för mig som admin, med mina utökade rättigheter, men frågan är hur det fungerar för er andra?

För att komma tillrätta med att bl.a. smilisarna inte visas som sig bör har jag nu tagit mig friheten att stänga av möjligheten att skriva in BB-kod helt och hållet. Då använder systemet HTML-kod för smilisarna i stället :-) . Och ändå tycks video-filtret fungera (iaf för mig). Hur fungerar det för er andra?

By admin